Lenovo
Lenovo jest liderem w dziedzinie innowacyjnych technologii dla użytkowników indywidualnych i biznesowych oraz dla dużych przedsiębiorstw. Firma stawia na wysokiej jakości usługi, oferując różnorodne produkty, w tym komputery osobiste, stacje robocze, serwery, pamięci masowe, inteligentne telewizory, a także produkty mobilne, takie jak smartfony, tablety i aplikacje. Przy działalności na tak dużą skalę trzeba eliminować nawet najdrobniejsze opóźnienia w uzyskiwaniu informacji, niezbędnych do planowania i podejmowania strategicznych decyzji. Dla firmy, która zajmuje się produkcją, współpracą z dystrybucją i sprzedażą, dostęp do danych ilościowych w czasie rzeczywistym i przepływ tych informacji pomiędzy poszczególnymi obszarami w jak najkrótszym czasie jest niezbędny dla zwizualizowania danych powiązanych z wydajnością, przepływami w transporcie i wzorcami występowania kosztów. Dzięki temu łańcuch dostaw może funkcjonować sprawnie, na czym bezpośrednio zyskuje proces obsługi klientów. Za rozwojem podąża wzrost sprzedaży, wzrost produkcji i coraz większa ilość gromadzonych danych. Takie dane, aby były przydatne i miarodajne, muszą być rzetelne, odpowiednio skategoryzowane, przez co łatwo dostępne i pozwalające na szybką analizę.
Co w sytuacji, kiedy brak jest centralnej hurtowni danych?
Raporty z zewnętrznych źródeł przetwarzane są za pomocą narzędzi, które przy wzrastającej ilości danych przestają być wydajne i efektywne, a ich agregacja wymaga dużego nakładu czasu i istnieje niebezpieczeństwo, że może zostać obarczona błędami. W konkurencyjnym środowisku nie można sobie pozwolić na takie sytuacje. Decyzja była prosta.
Integracja danych z rozproszonych źródeł
Taka integracja pozwala na lepszy wgląd w procesy sprzedażowe, produkcyjne i szybsze podejmowanie decyzji. Dokładne zapoznanie się z obecnymi metodami gromadzenia danych pozwoliło na zaproponowanie dopasowanego i optymalnego rozwiązania. W pierwszej kolejności została dostarczona licencja platformy Business Intelligence QlikView firmy Qlik. W drugim etapie, specjalnie na potrzeby firmy została zaprojektowana oraz zbudowana dedykowana, modułowa aplikacja do zaawansowanej analizy wszystkich danych sprzedażowych organizacji.
Dzięki takiemu rozwiązaniu, firma może zbierać wszystkie ważne dane z różnych źródeł w jednej aplikacji. Prezentacja danych w zrozumiały i nowoczesny sposób przyspiesza analizę i wyciąganie trafnych wniosków. Jest to wielka korzyść nie tylko dla działu analiz, ale szczególnie dla Product Managerów, którzy teraz sprawnie mogą posługiwać się miernikami sprzedaży danego produktu, w ujęciu ogólnym lub w konkretnym przedziale czasowym, wraz z możliwością prognozy i porównywania dalszego przepływu towarów względem trendów panujących na świecie.
Trafna analityka biznesowa kluczem do sukcesu
Elastyczność aplikacji pozwala zadawać pytania i uzyskiwać najważniejsze informacje. To nieoceniona korzyść mieć dostęp do narzędzi do samodzielnej analityki biznesowej i tworzyć raporty, nie potrzebując przy tym pomocy specjalistów IT lub analityków biznesowych. Dane prezentowane zbiorczo pomagają spojrzeć na produkcję i sprzedaż w sposób zróżnicowany oraz zdiagnozować sytuacje, wymagające natychmiastowej reakcji. Jak większość dóbr konsumpcyjnych, tak i produkty firmy Lenovo podlegają pewnym nawykom zakupowym, a intensyfikacja sprzedaży różnicuje się na przestrzeni roku. Możliwości zaprojektowanej aplikacji pozwalają na wykrycie tych trendów, co z kolei przekłada się na trafione decyzje i dostosowanie podaży do prognozowanego popytu z odpowiednim wyprzedzeniem.
Wiedza na wyciągnięcie ręki
Zastosowane rozwiązanie prezentuje dane kompletne. Automatyzacja przetwarzania danych zmniejszyła znacznie koszty potrzebne na ich zintegrowanie oraz skróciła czas oczekiwania na ich dostarczenie i prezentację.